Bryce Canyon and Zion national park

17 september 2017 - St. George, Verenigde Staten

Dag 11: Bryce Canyon.

Vanmorgen zijn we om 8.00 uur vertrokken in de richting van Bryce Canyon. Het wordt een lange reis dag maar het moet wel heel mooi worden.
Ik heb gisteravond mijn taak als assistent reisleider weer volbracht, een bus vol blije reisgenoten. Ik heb ze een paar dagen geleden een lijst laten opstellen met muziek, ieder mocht 2 favoriete nummers opschrijven en dan zou ik er een playlist van maken zodat er voor ieder wat wils is. Playlist " tour America" is done. Omdat ik bij Sarah zit heb ik mijn iPad aan Ine gegeven zodat ze in de bus muziek hebben en wij via mijn telefoon in de auto.
We verruilen langzaam  de rode rotsen voor zwart/grijze en weer groen landschap. Tussen door een paar foto stops gehad.

Rond 13.00 uur ergens een stop gemaakt voor een picknick, brr wat is het koud hier!! We zaten op een berg van zo'n 3000 meter hoogte. Wel een prachtig uitzicht, sinds lange tijd weer groen gezien. Daarna door gereden naar het hotel, waar we de bagage gedropt hebben om door te gaan naar Bryce Canyon. We hebben daar een walkingtrack gelopen. We zijn gestart bij sunrisepoint tot aan sunsetpoint, dit is een wandeling van 5 km en gaat 240 meter de diepte in. Wauw wat is het mooi, rotsformaties die de kleur geven van rood/roze met een witte gloed door de zon.  Het is serieus een prachtige plek, je blijft adembenemend rond kijken. De enige woorden die ik om mij heen hoorde zijn; wauw, prachtig, gaaf, mooi en dat in weet ik hoeveel talen.

S avonds met HJ en Marjan nog wat gedronken en gegeten in een restaurant (lees ordinaire fastfoodketen).
Daarna terug gegaan naar mijn lodge waar ik voor het eerst heel lang door geslapen heb 🙂

Day 12: Zion  national park.

Vanochtend om 8.30 uur vertrokken richting Zion  national park wat maar 1,5 uur rijden is. Eerst een stop gemaakt bij de Subway om een broodje te scoren voor in het park.
Zion national park is ook een gigantisch park, het vervoer van walkingtrack naar walkingtrack wordt geregeld door shuttle bussen. We hebben tot half 6 vrije tijd. De eerste walkingtrack die ik gedaan heb is the Riversidewalk on the end of the park.
Hier loop je vrij vlak langs de rivier in de diepte van de Canyon. Een mooie wandeling waar je de stroming  van het water hoort. Aan het eind onze reisleiding een andere walkingtrack zien starten die voor een groot deel door die rivier ging, zeik nat zou je worden. Leek mij ook heel gaaf om te doen. Daarna weer terug gelopen en met de shuttle naar de volgende stop " the kayenta trail" to the emerald Pools and then to Zion lodge. Een mooie wandeling met veel klimmen en dalen. De waterfall viel een beetje zwaar tegen. Ik had een veel grotere verwacht. Maargoed de wandelroute was mooi. Daarna door gegaan van Zion lodge met de shuttle naar het museum, waar ik uitgestapt ben om vandaar naar the visitor centre te gaan. Dit was nog ongeveer 1,5 mile lopen.
Tegen 18.30 uur kwamen we aan in het hotel. Helemaal gesloopt op bed neer geploft!
Morgen op naar Vegas!!