First two days!!

7 september 2017 - Santa Maria, California, Verenigde Staten

Dag 1: vertrek + Santa Cruz

Hehe! Na een vertraging van ruim 2 uur op Schiphol zijn we na een  vlucht van 10 uur eindelijk aangekomen op plaatst van bestemming San Francisco. In het vliegtuig zat ik naast 3 mede reisgenoten, wat erg fijn was!  Ik was zo moe dat ik eigenlijk de gehele vlucht geslapen heb, plus dat mijn televisie scherm het niet deed, dus geen films kijken voor mij. Als service een voucher gekregen van 60 euro korting op een volgende vlucht 🙂. Aangekomen in San Francisco, dacht ik dat ze mega streng waren bij de douane, totaal niet dus, kon gewoon door lopen.
In de aankomst hal stonden de reisleidsters op ons te wachten. Jep 2 want de hele groep paste niet in een busje. Dus reed Sarah met een van achter het busje aan. Nou had ik de luxe positie dat ik met haar mee mocht 😃. Na aankomst zijn we direct door gereden naar Santa Cruz, dit is een plaatsje aan de kust ongeveer een uur rijden van San Francisco. In dit stadje staat de eerste Europese Spaanse missiepost. Hier een stuk over de pier gelopen om rond 7.15 pm richting motel in Salinas te gaan. Ik dacht altijd dat Amerikanen schoon waren, nou het lijkt de Belgische wegen wel, gaten in de weg, rotzooi langs de kant van de weg.

Dag 2: Montery + Santa Maria
Vanochtend zijn we om 8 vertrokken naar Montery een plaatjes aan de kust waar vroeger de sardines in een fabriek in geblikt werden. De fabriek staat er nu niet meer, is geheel gerenoveerd. Ik ben een wandeling gaan maken langs de kust naar fishermanspoint. Een mooie rotsen partij. Een prachtige route om te lopen. Onderweg kom je hardlopende moeders met buggy's tegen en de eekhoorntjes krioelen om je voeten.
Daarna door gelopen naar fishermans warf. Een haven waar een pier is met vooral visrestaurants en souvenirshops. Om 13.00 zijn we weer vertrokken onderweg naar Santa Maria. We moesten een stuk land inwaarts rijden omdat er een brug is verwoest door hevige regenval. Na een lange omweg de kustroute herpakt, waar we de sea 5 gingen bekijken (big5 maar dan in zee dieren) zeehond, zeeleeuwen, zeeolifant, zee otters en zeemeeuwen 😂.
Tegen achten kwamen we aan in het hotel in Santa Maria

1. Natasja:
    8 september 2017
    Wauw !!! net begonnen met je mooie reis en nu al prachtige foto"s en verhalen!!! Geniet ervan meid!!! Super wat jij allemaal doet
  2. Els:
    8 september 2017
    Het ziet er heel kleurig uit. Dan valt de rommel ook niet zo op.
  3. Ben:
    8 september 2017
    Mooie foto's. Benieuwd naar de volgende verhalen en plaatjes.
  4. Kim:
    9 september 2017