San Francisco

24 september 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Dag 18 on our way to San Francisco

Vanmorgen zijn we weer vroeg vertrokken in de richting San Francisco, wat nog een rit is van ruim 4 uur. Het is mijn laatste dagje als co-pilot bij Sarah in de auto ( voorin zittend). We zijn nu bijna aan het einde van de reis en je merkt dat iedereen moe is. We hebben eigenlijk de hele rit lekker luid naar muziek geluisterd en ik ben af en toe een beetje weg gedommeld. Het was de saaiste route die we hebben afgelegd.
 Slapen is erg schaars geweest de afgelopen weken dus een beetje bijtanken in de auto.

In San Francisco hebben we een city tour gedaan met de auto en zijn we over de golden gate bridge gereden. The must see here! Uiteindelijk werden we daar in
een park afgezet voor een uur om foto's te maken en er eventueel overheen te lopen. Dit heb ik voor een deel gedaan.
Daarna doorgereden naar het hotel, waar we afscheid hebben genomen van Sara en Ine. Ik moet toegeven dat ik het er best moeilijk mee had. Je bouwt toch een band op met iemand en dan is dat ineens over. Met Ine kon ik hele goede gesprekken hebben en ze is echt een positief persoon, waar ik zeker wat van geleerd heb 🙂.

'S avonds met 2 groepsgenoten even wezen shoppen. Nieuw paar Vans gescoord en een nieuwe sportlegging. Dat was de enige lange broek die ik mee had, maar er zitten nu gaten in. ( deze dromer is gestruikeld)
Tegen een uur of 8 was ik er echt helemaal klaar mee. Moe, geprikkeld terug naar het hotel gegaan. Het hotel is kort gezegd niet moeders mooiste, kleine warme hokjes en ik voel me er niet echt veilig. Nog even 1 dag volhouden.

Dag 19: San Francisco

Vandaag met Marja en Ellen op pad geweest. Rond 10.00 uur zijn we richting fishermans warf gegaan om daar wat rond te kijken en souvernirs te shoppen. Normaal kun je met de cable car vanaf ons hotel naar de warf, maar er stond zo'n lange rij dat we besloten om maar de minder toeristisch bus te nemen, anders stonden we er 2 uur later nog.
Daar een 2 uurtjes rond gestruind om vervolgens door te gaan naar Chinatown. Bizarre wereld is dat, ineens of je Azië bent. Veel gedroogd fruit winkeltjes en goedkope souvenirs shops.
Zijn er even vlug door gelopen. Daarna door gelopen naar Union square, het shopping walhalla hier, dure winkels, vooral dure merken. Maar wel gezellig met de dames.

Eind van de middag hebben we nog een tijd op het terras gezeten op Union square in de zon. Het is verschrikkelijk om te zien hoeveel zwervers er hier rond lopen, van echt heel erg gestoorden tot mensen die de hele dag de zelfde prullenbakken aflopen opzoek naar iets. San Francisco schijnt daar de ergste stad in te zijn.

Nu mijn spulletjes pakken, wat best een uitdaging is met alle nieuwe souvenirs. Creatief inpakken heet dat en dan morgen naar huis.