Vancouver and the end of the trip

14 juli 2018 - Vancouver, Canada

Vancouver!!

11-07-2018
Zo de dag vroeg begonnen, even video gebeld met mijn therapeut vanmorgen, wat wel even fijn was.
Om 8 uur met Catharina en Jean Marc afgesproken voor een run. We hebben een 5k run gedaan in het midden van het centrum. Super cool, lekker zonnetje erbij.
Daarna tot 12 uur met Joyce en Catharina geshopt om de tijd te doden om s'middag op pad te gaan naar Lynn canyon park samen met Jean Marc! Party bus!! De oudjes achter gelaten.
Stop een: liquor store. Met een grote 2 liter fles perzik cider op naar de volgende stop, Lynn canyon national park.
Dit is een canyon park waar een suspension brug over de canyon gaat. Prachtige wandelroutes en een heerlijk watertje om in te zwemmen.
Omg het was zo gezellig, de touristen zullen gedacht hebben wat zijn dat dan voor een stel idioten. Jm deed als of die blind was en Joyce moest hem begeleiden naar beneden. Iedereen keek ons raar aan.
Eenmaal heel beneden aangekomen hebben we gechillt in de zon bij de rivier met onze fles cider. We waren zo tipsy als wat 😂
Tegen 3 uur zijn we weer richting Vancouver gegaan om nog even gastown te bezoeken.
Daar was op dat moment een wielerwedstrijd bezig, gewapend met koeienbellen en een ballon hebben wij ons een weg gebaand tussen alle mensen door. Serious never laugh so much.
'S avonds even met mijn bedankje voor Jean Marc bezig geweest. Ik heb een boekje gemaakt met foto's en daar leuke teksten onder. Ik heb de afgelopen weken wel een band op gebouwd en wel serieuze gesprekken gevoerd, wat onwijs fijn was. Ondanks dat het in een andere taal soms lastig is je te verwoorden.

12-07-2018
The second day in Vancouver. Vanochtend zijn we naar Stanley park gegaan, waar we fietsen hebben gehuurd. Heerlijk in het park rond gefietst en langs de Harbour. Hier in de stad zijn netjes aangelegde fietspaden waar je prima kunt fietsen.
We hebben ruim 2 uur gefietst, want daarna gingen Joyce en Catharina proberen of ze nog met de whale watch tour mee konden.
Ik ben zelf terug gegaan richting het hotel, daar wat spulletjes neergelegd om vervolgens zelf nog even de winkels te bekijken.
Om 20.00 uur zijn we met de hele groep gaan eten. Het afscheid diner. Het restaurant was gereserveerd op Granville island, met een water taxi zijn we daar naar toe gegaan.
Een toespraak was natuurlijk aanwezig

13-07-2018

BACK HOME!!
Vandaag is het dan zo ver, we gaan weer richting Nederland. Met veel mixte gevoelens ga ik terug. O wat heb ik het leuk en gezellig gehad. Het was niet altijd even makkelijk maar met lieve mensen om me heen kwam dat allemaal weer goed. Met alle credits to Catharina en Jean Marc!!

Afscheid nemen is nooit leuk, je bouwt toch een band met een groep in 3 weken. Allemaal lieve mensen.

Ik kijk terug op een mooie reis. Het weer ging alle kanten op van sneeuw naar regen naar mist en weer terug naar de zon. De natuur was vooral bergen, meren, watervallen en bossen.
De accomodaties van hotel naar trapperstent naar hostel en weer terug naar hotel.
Veel gelachen maar ook gehuild.
Bijzondere mensen mogen ontmoeten.
Zo kan ik nog wel even door gaan.
Nu weer op naar het "normale" leven.
Bedankt voor het lezen en de reacties en tot een volgende reis!!

1. Hermien Horenberg:
    15 juli 2018
    Wat heb je het weer mooi verwoord Laura !
  2. Anja Stutterheim, ook ex collega van alle keuken medewerkers.:
    16 juli 2018
    Wat jammer, alweer terug. Geen verhalen meer te lezen nu. Ja, ikheb alles gelezen en gevolgd. Leuk hoor!!! Fijn dat je een leuke groep had.