Welcome to the big city of LA

9 september 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Dag 3: Santa Barbara + Los angeles

Vanmorgen zijn we vertrokken naar Santa Barbara, dit is een stadje met Spaanse invloeden. Vroeger was dit deel van de VS nog van Mexico. Eerst zijn we gestopt bij Mission Point. Hier het gerechtsgebouw, bibliotheek, museum of art and the Granada theatre bekeken. Daarna wat langs de winkels gelopen, het is een duur stadje met alleen merk kleding winkels. Om 13.30 uur moesten we weer verzamelen bij de bus om onze reis te vervolgen naar LA. De eerste stop in LA was in de wijk Beverly Hills. Tja als je hier bent moet je natuurlijk wel met dat sign op de foto. Daarna door gereden naar Hollywood, waar we 1,5 uur vrijetijd kregen om de walk of fame te lopen. (En pad met sterren met namen van bekende mensen erop) je schijnt zo'n ster te kunnen kopen, wel is er een geheime commissie die bepaald of je daar daadwerkelijk wel tussen mag. De hele rij is nu 2,5 km lang en er komt per maand een ster bij. Verder hebben we een foto gemaakt van het Hollywood sign en verder beetje rond gewinkeld met 2 reisgenoten. We verblijven nu 2 nachten in een buitenwijk van LA.

Dag 4: The Getty center + Santa Monica.

Vanmorgen hebben we the Getty museum bezocht, dit is a modern outdoor sculpture center in LA. Its on the top of a Hill, with a beautiful view over the city. Ik heb de ochtend overleefd, aangezien ik een verschrikkelijke cultuur barbaar ben. Binnen in het gebouw waren veel schilderijen te zien van onder andere van Goch en van Rijn en allerlei andere schilders. Ik heb vooral tijd door gebracht in de tuin + beeldentuin. De zon schijnt volop, dus even kleurtje bijwerken 🙂.

Vanmiddag zijn wij in Santa Monica geweest. LA bestaat uit een heleboel wijken, zoals gister Beverly Hills en Hollywood, zo waren we vanmiddag in Santa Monica, dit is een wijk dat aan zee ligt. Bij aankomst ben ik naar de pier gelopen om daar wat rond te kijken om vervolgens mijn weg te vervolgen naar Venice Beach. Dit is een stuk boulevard waar je veel hippies en straatmuzikanten vind. Heel gezellig, maar je komt er wel high vandaan, er wordt veel marihuana gerookt op straat. Daarna terug gelopen om nog even op third street te kunnen shoppen, dit is de enige trafic free shopping area.
Om 7.00 pm werden we weer opgehaald om naar het hotel te gaan. In de auto Sarah nog even overhoord of ze haar paar woorden Nederlands nog kent. Zo grappig hoe ze dat uit spreekt.

1. Anneke van Essen:
    10 september 2017
    Wat super om je via je verhalen een beetje te volgen en via je foto's een inkijkje in je reis te krijgen. Onwijs veel plezier nog. Geniet en maak prachtige herinneringen.
  2. Jacinta kiffen:
    10 september 2017
    Wauw Laura geweldig om mee mogen lezen. Volgens mij heb je het wel naar je zin. Mooie foto's ook