Canada day!

2 juli 2018 - Canada, Verenigde Staten

30-6-2018
Vandaag is weer een lange reis dag. We reizen verder richting Sun Peak. We gaan nu richting het begin van the rockies. Een prachtige route in the mountains, tussen door maken we diverse fotostops. Voor lunch pauze hadden we een picknick heerlijk in de zon, eindelijk krijgen we die ook te zien, brr.. Wat was het koud de afgelopen dagen.
Pff zo'n reisdag is heel erg vermoeiend, iedereen is volledig lam geslagen. Hopelijk is er straks nog een mogelijkheid tot een hike, een beetje beweging kan geen kwaad. Het reizen vind ik misschien nog wel het lastigste, de momenten niks, dat zijn de momenten dat ik het meest in mijn hoofd ga zitten. Veel krijg ik vaak niet mee van de route want de binnenkant van mijn oogleden bekijk ik meer dan de omgeving.
De rust momenten zijn voor mij erg belangrijk, anders wordt het erg zwaar.
Onze gids is echt wel een geniale gast op de negatieve puntjes van eerder na. Je kunt echt giga om hem lachen, soms moet je ook op je hoede zijn dan laat hij je in eens mega schrikken of haalt hij uit.
01-07-2018
CANADA DAY!!!
Vandaag is weer een dag met lang in de bus zitten. Je merkt dat we het langzaam zat gaan worden, we hadden verwacht meer hikes te gaan doen, maar helaas.
We bezoeken diverse watervallen vandaag in Wells' gray provincial park.  Super mooi, de ene nog hoger en groter dan de andere. Af toe proberen we toch een wandeling mee te pakken. We bezoeken er 3;
- Spahats Falls
- Helmcken Falls
- Dawsons Falls; deze is een kleine variant van de niagra Falls.

Op de terug weg hebben we meerdere wilde beren gespot. OMG WAT GAAF!! De gids vol op de rem, de hele bus in een keer wakker. Er zat een hele grote zwart bruine beer aan de kant van de weg dood leuk van struiken te eten. Vanuit de bus foto's geprobeerd te maken.
Eind van de middag gingen we op bear safari. Met een boot zijn we door  een meer gevaren langs de rand van de bergen om daar beren te spotten. Een mooie tocht, we hadden een prachtig uitzicht op een gletsjer. Alleen de conclusie aan het eind was; GEEN beer gezien!!
S avonds slapen wij een ski resort, allemaal blokhutten met een gezamenlijke ruimte. In een van de ruimtes mega lange tafels gebouwd en mooi aangekleed in de Canadese stijl. Pizza en chips was het menu. Hmm.. Laat dat nou net niet mijn ding zijn. Maar goed het was een gezellige avond, goede gesprekken, hard gelachen :)
Morgen trekken we weer verder.

1. Herman:
    2 juli 2018
    Mooi om dit te lezen Laura! Veel plezier en ontspanning.
  2. Marjon:
    3 juli 2018
    Mooie verhalen!
    Fijne reis nog en hoop voor je dat er nog wat meer wandeltochten komen.
  3. Els:
    3 juli 2018
    Geweldige natuur,je maakt wat het weer betreft wel alles mee. Mooie foto’s.Vandaag met je moeder gewinkeld heel gezellig.