Glamping in bear area!!

8 juli 2018 - Golden, Canada

04-07-2018
Goodmorning!!
Vandaag even een verschrikkelijke off day! Tja die horen er ook bij, tot zo ver heb ik mij aardig goed gehouden. Vandaag dan maar even een mindere dag, even goed gehuild en bijgeslapen in de bus. Gelukkig heb ik een lief reisgenootje die mij steunde vandaag, wat super fijn was.
We rijden nu verder naar Banff national park. Dit is de mooiste route in de rockies. De eerste stop was bij de athabasca Falls, een ruige waterval met helder blauw water. Daarna zijn we door gereden naar de athabasca Glacier, waar we een korte hike hebben gemaakt onder leiding van onze gids. Hij vertelde hoe de Glacier in de laatste jaren steeds meer afneemt. Het is niet de mooiste Glacier die ik gezien heb.
Vervolgens zijn we doorgereden naar kananskis, waar we overnachten in een trapperstent. Daar alle spullen uit de koffer gehaald wat betreft eten en toiletspullen, dit omdat wij in een bear area zitten en ze alle geuren ruiken en daar dus op afkomen.
Alle spullen moeten in de bus, een grote chaos nu.
Daarna zijn we doorgereden naar een dichtstbijzijnd hotel voor avond eten. Een super chic hotel waarop iedereen al zij waarom slapen we hier niet?
Ik was nog niet helemaal in mijn doen, Catharina en ik kregen even tijd alleen van de gids. Hij bracht de rest vast terug naar de camping en kwam later ons halen.
Daar nog een tijd in de bus gezeten met zijn drieën naar muziek geluisterd, goede Franse muziek.
Het was even fijn zo'n afzonder momentje.
We waren pas rond half 12 terug. De gids moest zijn tent nog opzetten, hij kreeg geen trapperstent.
Dus wij als dank aangeboden hem nog te helpen zijn tent op te zetten. Was hij die vergeten, slimpie!!!
De grapjas liep met ons mee naar het toilet gebouw, toen wij er uitkwamen dachten wij dat hij op ons zou wachten, hij was er niet. Wij terug naar de tent ook geen jm. Weer terug naar het toiletgebouw daar stond hij in een hoekje.
Hij liep weer met ons mee terug naar de tent, maar ik zag dat hij afdwaalde, dus stootte Catharina aan, hij gaat ons in de zeik nemen. ( zitten namelijk in beren gebied) en ja hoor meneer had zich in de bosjes verstopt. We zagen geen steek, we hebben zo'n gaslampje waarmee we de camping over moeten. Continu hoorden wij de bosjes ritselen, we wisten dat hij het zou zijn maar toch blijf je allert voor beren.
So we; jm we know you're bother us, common where are you? You have ten seconds, 987654321, common, and we start laughing and scared at the same time.
Na 10 minuten kwam hij dan met zijn grote glimlach uit de bosjes zetten. Hij kwam niet meer bij van het lachen om ons.
Daarna was speeltijd over en zijn we naar bed gegaan. Brr wat was het koud.

05-07-2018
Zo dat was koud vannacht, mega slecht geslapen, dit hielp niet erg met mij beter voelen.
We zijn rond 9 uur vertrokken naar ..... waar we een trail hebben gehiked. Een mooie wandeling iets berg opwaarts (350m) het was er zo stil, je hoorde de vogeltjes fluiten, de rivier klotsen en je eigen voetstappen.
We hebben zo'n 10 km gelopen. Aan het einde van de trail hebben we heerlijk gerelaxt aan een riviertje voor lunch and some fun. Jean Marc had weer een geniaal plan, in een cirkel bij elkaar op de buik liggen en dan hard lachen, echt te grappig we kwamen niet meer bij. We waren met zijn 6en.
After the track we went to Canmore, a little town where we got some free time. The guide had to organise stuff for the bbq tonight.
So we went for a drink somewhere and visit some souvenirshops. After that we went to the Canadian store, to buy some plates, cups and candels for tonight.
Daarna door gereden naar de camping, waar we de bbq hebben opgezet. Het was gezellig met zijn allen aan tafel, zalm en steak stonden op het menu met als toetje smores (koekjes met marsmallow erin).
Met een klein groepje eind van de avond geholpen met opruimen en toen lekker gaan slapen.

06-07-2018
On the road again!!
Vertrektijd was 7.30 uur met als eerste stop Banff, een klein plaatjes in Banff national park.
Banff is het eerste nationale park dat in Canada werd gesticht in 1887.
We hebben daar even een uurtje rondgelopen om vervolgens weer verder te rijden naar Lake Louise.
Lake Louise geeft een prachtig uitzicht over het smaragdgroene bergmeer.
Pff wat toeristisch is dat daar.. Het is een kunst geen toerist op de foto te hebben. Eigenlijk is zo'n plek helemaal niet leuk.
We kregen 40 minuten tijd om wat rond te lopen
Catharina en ik hebben een klein stukje gelopen en zijn toen terug gegaan naar de bus.
Onderweg naar Golden onze verblijfplaats voor 2 nachten hebben we nog een picknick stop gehad met een uitzicht op een tunnel waar de trein de berg in ging.
In Golden slapen we in een hostel, die wij volledig voor onze groep alleen hebben. Ieder heeft wel een eigen kamer (koppels) maar delen de gezamenlijke ruimte en het sanitair. Het gebouw van buiten is mega lelijk van kleur, blauw en geel. Wie bedenkt dat nu weer??
Van binnen is het heel gezellig en knus met veel chill mogelijkheden.
Na ons geïnstalleerd te hebben zijn we met een groepje van 8 nog terug gereden naar Takkakaw Falls. Een mega grote waterval waar een enorme kracht vanaf kwam. Om het extra spannend te maken begon het ook nog te onweren en mega hard te regenen. Zeik nat dat we waren. Ach. We waren al nat, waarom dan ook geen spelletje plassen stampen doen met Catharina en Jean Marc??
Rond 18.00 uur waren we terug in het hostel
Catharina en ik hadden geen zin meer om er uit te gaan, het regende kei had, dus douchen chill pak aan en en vonden een slaapbank achtig ding in de hal boven waar we een tijd hebben gelegen en wat gekletst. Tegen tienen kwam de rest van de groep weer en zijn wij nog even naar beneden gegaan waar we met Joyce en Jean Marc nog een tijd gelachen hebben, yoga oefeningen doen en stretchen.
Catharina en Joyce gingen tegen 12 naar boven, ik heb nog een hele tijd met Jean Marc liggen kletsen over allerlei serieuze dingen.
Uit eindelijk zelf ook gaan slapen, was ondertussen wel heel moe.
07-07-2018
Vanochtend was uitslaap ochtend, we zijn rond half 11 vertrokken richting de Hoodoo trail, dit zijn door de smeltwater uitgeslepen rotsen. Een mooie maar korte wandeling lekker in het zonnetje.
Daarna doorgereden naar Invermere, een klein plaatsje in de buurt van golden voor een lunch om vervolgens door te rijden naar de hotsprings, lekker chillen in heet bergwater.
Van de hotsprings hadden wij ons iets anders voor gesteld, het was niet meer dan een hete bak water, maar goed het was wel heel erg lekker ontspannen.
We waren pas rond 7 terug in het hostel waar we nog even gechillt hebben en een Chinees buffet aan hebben laten rukken.
Ik was al de hele reis geïnteresseerd in de first aid kid, nu mocht ik er eindelijk in kijken met jm. Het medische blijft toch interessant.
De rest van de avond rustig aan gedaan zodat we er morgen weer tegen aan kunnen. Het is weer een lange reis dag!!

1. Els:
    9 juli 2018
    Vervelend dat je een slechte dag had. Maar je moet maar denken 100% geluk bestaat niet. Ik hoop dat je je weer beter voelt.Het heeft vast geholpen door er over te praten. Dapper hoor.
    Je foto’s zijn prachtig, die kleuren heel mooi. Geniet van de natuur en niet piekeren.
  2. Renee:
    10 juli 2018
    100% eens met bovenstaande. EN...Ik zie korte mouwen! Fijn dat het ook wat beter weer lijkt te worden. Dat helpt ook mee om je beter te voelen👍