Welcome to crazy Vegas

20 september 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dag 13 on our way to Vegas.

Vandaag zit ik gezellig bij Ine voor in de bus. Heb vannacht goed geslapen maar was zelf erg onrustig. Ik vertelde haar dat en toen besloot ze om samen ontspanningsoefeningen te doen en daarna klaar gemaakt voor vertrek.

We zijn rond 9 uur vertrokken in de richting van Las Vegas. Een eerste stop was uiteraard ons meest bezochte attractie deze vakantie, de supermarkt, om lunch in te slaan voor deze middag. Na een klein uur rijden verruilen we Utah weer voor Arizona.
De tweede stop was Valley of fire state park. Dit is een slot canyon, wat nog niet ontdekt is door de massa touristen. Eigenlijk zijn we op ontdekkingstocht want ook Ine en Sarah komen er voor het eerst. Dit geeft wat extra avontuur 😃. We hebben een wandeltrack van ongeveer 2 uur gemaakt, nou ja het is geen officiële track, het is een droog gelegen rivier tussen de canyons. Snik heet dat het er is, maar o zo gaaf. Temperatuur van 34 graden maar gevoelstemperatuur boven de 40.

Al zwetend in de bus door gereden naar een picknick plek in de schaduw, waar we gezellig met zijn allen hebben gezeten.

Tegen 13.30 uur het park verlaten om dan toch echt de drukte en chaos op te zoeken in Vegas. Het was nog een ruim uur rijden. In de bus mijn rol als Dj nog even vervuld, ze zijn allemaal happy met de playlist die ik gemaakt heb!!

Eerste stop in Vegas was bij het sign. Jemig wat een file touristen voor dat sign alleen om er mee op de foto te willen. Vanaf de zijkant vlug een foto genomen en terug de bus in.

We zijn eerst van zuid naar noord gereden en dan via de strip terug naar zuid, waar het hotel is. De strip is de plek waar alles gebeurd. De shows, de hele wereld over in het klein, Parijs, Venetië, Egypte, new york. You name it. Ik zei al tegen Ine, zo nu heb ik het wel gezien, waar gaan we heen? Of terwijl helemaal niks voor mij die kermis/chaos. Oja de auto gaf even leuk aan dat het 51 graden is buiten 😱. We verblijven hier 2 nachten dus morgen een volledige dag. Vanavond met een groepje op pad geweest, want niemand vond het een strak idee dat ik zelf aan de wandel zou gaan. Het hotel is een grote kermis van gokappartaten, muziek staat op standje oor verdovend en van alle lichtjes zou je spontaan epilepsie krijgen 😮 but okay you have to see it ones in your life.

Oja voor dat ik het vergeet en HJ het mij niet vergeeft, hebben we in het zwembad ook even zijn synchroonzwem kunsten geoefend!

Ja alles kun je hier in het hotel vinden. Casino's, barren, zwembad met zeeaquarium of terwijl je zwemt gewoon naast de haaien, restaurants, souvernirs, etc etc

Ik ben mooi optijd naar mijn kamer gegaan, geheel overprikkeld door alle herrie. We zitten aan een overdekt winkel gedeelte, fremontstreet. in downtown Vegas, hier zijn vele casino's te vinden en waar nog meer  gebeurd zoals; straatartiesten, lichtshow, winkelende mensen. Amerikanen zijn heel streng wat betreft roken en alcohol, daar waar het overal verboden is, mag het hier allemaal wel.

Dag 14 Las Vegas

Vanmorgen was ik al vroeg wakker, dus ben ik zelf nog even over fremontstreet gelopen, totaal uitgestorven op wat zwervers na. Tegen 10.00 uur met Marjan en HJ afgesproken om gezamenlijk naar the strip te gaan, waar we als eerst zijn gestopt bij fasionshow mall. Een immens groot gebouw waar je bij binnenkomst altijd binnenkomt bij casino's. Dit geld voor alle gebouwen die ik hier onder beschrijf. We zijn overgestoken naar Venetian, klein Venetië in een casino. Wat een bizarre gewaarwording, inpandig Venetië nagebouwd, de gondels varen door de grachten, winkels er omheen, na gemaakte lucht. Daarna zijn we weer overgestoken naar het Caesar palace, waar inpandig alle Romeinse gebouwen te zien zijn, fonteinen en peperdure winkels. We keken onze ogen uit! Buiten stond het coloseum.

Vervolgens nog naar de Flamingo geweest, hier was een binnentuin met ja serieus flamingo's.

En als laatste halte de M&M shop, deze mocht niet ontbreken op mijn lijstje, 4 etages vol met m&ms en souvernirs ervan.

Tegen 15.00 waren we het zo zat dat we terug zijn gegaan naar het hotel met de bus.

Toen ik terugkwam bij het hotel hing er een briefje aan de deur bij mij van Sarah, met de vraag of ik zin had om met haar mee te gaan naar het Mob museum en daarna ergens wat te gaan drinken, zo leuk 😃
Rond 18.00 uur zijn we vertrokken richting het museum, altijd fijn als je een gps hebt die je rondjes laat lopen . Terwijl het aan het einde van de straat van het hotel is.

Het Mob museum is een museum over criminelen van vroeger hier in de USA. Veel historie en lezen. Wel gaaf om te weten hoe dat allemaal ging. We hebben er wel ruim 2 uur doorgebracht waarna daarna nog even samen wat gedronken hebben en mensen kijken op fremontstreet. Er lopen toch een stel idioten bij. Zelfs Sara verbaast zich nog ookal is het haar 6e keer op rij dat ze er komt in 3 maand.

Nu mijn spullen inpakken en slapen, morgen weer een nieuw hoofdstuk
😃