Samara beach

27 augustus 2022 - Sámara, Costa Rica

Dinsdag 23-08-2022

Vanmorgen al vroeg op voor ontbijt, om 7.30 uur vertrek naar Rincon de la Vieja wordt, in het gelijknamige nationale park, gedomineerd door een vulkaan. Hebben we een wandeling langs dampende thermale bronnen, kokende modderpoelen, watervallen en snelstromende beken gemaakt. Het viel me alles mee met de zwavel geur.

Met een kleine rit bereiken we het schiereiland Nicoya aan de Pacifische kust. Het strandplaatsje Samara heeft één van de mooiste stranden van Costa Rica. Beetje jammer dat het uitgerekend nu regent. Maar goed dat mag de pret niet drukken. Aangekomen in Samara hebben we eerst boodschappen gedaan om daarna richting strand te vertrekken. Heerlijk om na al dat groen is de zee te zien. Op het strand wat foto’s gemaakt door onze privé fotograaf Jeroen, drankje gedronken en toen terug richting hotel. Hier hebben we de rest van de groep opgehaald om net zijn allen bij een eet tentje op het strand te gaan eten. Onder de palmbomen die allemaal vol lichtjes hangen, vuurshow en live muziek erbij. Het was een super gezellige avond en heerlijk eten.

Woensdag 24-08-2022

Vandaag eigenlijk vrij weinig gedaan. De groep ik op walvissen/dolfijnen tour: ik had al voorzien dat het een gammel bootje zou zijn op open zee… dat kan niet goed gaan. Uiteindelijk waren er heel veel zeeziek geweest. Blij dat ik met mijn voetjes op de

grond ben blijven staan.

S’ middag even op het strand geweest, drankje gedaan. Daarna beetje aan het zwembad gehangen. Jurkjes geshopt met Sanne. Het stadje zelf stelt niet zo veel voor, ben je snel klaar! Einde middag goot het de lucht uit, dus gechillt op de kamer.

Donderdag 25-08-2022

Onze dag bestond samen gevat uit; ontbijten bij het surf café aan de overkant, heerlijke smoothie bowl. Daarna naar het strand, even gezwommen aan zee —> zwembad —-> strand ——> zwembad. Einde van de middag hadden we een quiz met de hele groep als afsluiting. Groep werd in tweeën gesplitst. We moesten 25 vragen beantwoorden over de reis, de groep en ervaringen. Ons team had gewonnen. De hoofdprijs was een pinãta, deze moesten we geblinddoekt met een stok stuk slaan. S avonds hebben we met zijn allen nog bij het restaurant van de eerste dag gegeten. We hadden een speech voorbereidt voor de gids met een klein cadeautje. Er was live muziek.