Monteverde & Rincon de la Vieja

23 augustus 2022 - Liberia, Costa Rica

Vrijdag 19-08-2022

Vandaag vertrekken we naar Monteverde. Als eerst hebben we een stop gemaakt bij de vulkaan van Arenal. In het nationale park van Arenal verkennen we de bijzondere rotsformaties van oude lavastromen. De kleuren zwart, rood en bruine contrasteren sterk met de rest van de omgeving, die bijna onwerkelijk groen is.
Hier gingen we een wandeling maken om te kijken bij Colada de Lava, een lava stroom van toen de vulkaan uitbarstte. Na wat nodige foto sessies konden we weer door lopen.

Ik probeerde Jane van de jungle te spelen. We hadden een discussie of de apen slingers ook mensen zouden houden. Dus bood ik mij aan, met behulp van Tarzan werd ik in de slingers gehangen, helaas was hij toch niet sterk genoeg. Maar lol was er zat. (Zie filmpje)

Na een korte busrit kwamen we aan bij het grootste stuwmeer van Costa Rica. Waarna we per boot naar Monteverde werden gebracht. Een prachtige tocht over het meer. De natuur is hier intens groen en denk als de lucht helder was het meer ook heeeel blauw. Onderweg nog wat vogels en leguanen gespot.

Aangekomen bij het hotel in Monteverde, moesten we eerst de excursies voor morgen doorgeven om daarna na de kamer te gaan. Wauw wat een toffe kamer!! Ik heb gewoon een schommel voor het raam met een prachtig uitzicht. (Zie foto’s) voor het eerst deze reis is het een stuk kouder, opzich fijn, betekend ook stuk minder muggen.

Later op de middag even gepouled en koffie gedronken met een deel van de groep.

Om 18.00 zijn we richting dorpje gelopen opzoek naar een tentje om te eten.

Zaterdag 20-08-2022

Vanochtend om 7.00 uur al ontbeten omdat we om 7.40 uur al weg moesten voor de excursies. Een paar dappere mensen van de groep gingen voor de zip line. Zelf ben ik met 4 anderen de hangbruggen gaan lopen. Heel mooi om zo door de natuur te lopen. Toch blijf ik het niks vinden die bruggen, zeker hier niet. Wiebelen aan alle kanten. We waren nog net op tijd terug om de zip liners binnen te zien komen.

S middags hadden we een middagje vrij, beetje door het dorpje gewandeld, souveniertjes gekocht. Terug op de kamer ben ik even gaan liggen. Einde van de middag met een deel van de groep een drankje gedaan in de bar en een potje Uno gespeeld. Super gezellig, grappig om te zien dat iedereen zijn eigen spelregels heeft.

Tegen 18.00 zijn we per bus naar het restaurant Don Luis gegaan om met zijn allen te eten. Leuk hoe hecht deze groep eigenlijk is, we gaan eigenlijk altijd met elkaar op pad ipv individueel.

Zondag 21-08-2022

Na een goede nacht slapen zijn we weer klaar om te vertrekken in de richting van Rincon de la Vieja. Na een lange en zeer hobbelige weg zijn we in Liberia gestopt voor lunch. (Voel me zo ongeveer een Milkshake) Als eerst op jacht naar een pinautomaat en daarna naar waterschoentjes anders kunnen we de excursie van morgen niet doen. Gelukkig hadden ze hier nog wat te koop. Daarna een tentje gezocht voor lunch. Gekletst met 2 groeps genoten en de bus chauffeur. Hij spreekt alleen Spaans, als ik goed luister maak ik er wel wat van, alleen terug praten gaat beetje lastig.

S middags met zijn alles gechillt aan het zwembad. Opnieuw zitten we op een heel mooi park met ieder een eigen huisje. Verder zitten we in de middle of nowhere.

Maandag 22-08-2022

Vandaag chill dag voor mij en een deel van de groep. De anderen gingen een hele toffe hike maken naar de waterval van la Leona. Had zelf ook graag mee gewild, helaas te overprikkeld, dus de keuze gemaakt even niks te doen.

We hebben met z’n zessen een prima dagje Spa gehad. We hadden alleen onze grote mond moeten houden over dat we nog geen regen hadden gehad, nou dat hebben we geweten hoor aan het einde van de middag. Binnen no time stond alles blanc en beste klappen onweer. Stiekem had dat ook wel wat, het gekletter van de regen op het dak van je huisje (golfplaten).