Great oceanroad to Adelaide

13 maart 2015 - Great Ocean Road, Australië

Al weer een berichtje, ja :) ik heb de komende dagen nog WiFi in de hotels daarna gaan we de outback in kamperen dus dan ben ik geheel onbereikbaar.

Vandaag hebben we dan eindelijk de great ocean road gereden. Ik wilde graag voor in de bus zitten zodat ik het goed kon zien. Dit kon gelukkig. Maar het was een uitdaging voor we eens weg konden. De bus stond in een steegje geparkeerd maar er was een auto achter gaan staan, dus we konden er niet uit. Brenton druk aan het bellen om te kijken of die auto van een hotelgast was, nee. Wat nu? Uiteindelijk heeft hij hem er achter uit met veel moeite er uit kunnen krijgen.

Hèhè eindelijk op naar de great ocean road. Wat mooi! Aan de linkerkant de helder blauwe zee, de rechterkant de bergen. Onderweg hebben we 3 stops gemaakt, de eerste in Bells Beach. Dit is een populaire surfers spot. Hier hebben we even rond gelopen, daarna zijn we een stukje bij de oceaan vandaan gegaan. Richting Kennett river om daar koala's in het wild te zien, en ja we hebben ze gezien zo gaaf! Na de nodige foto's zijn we doorgereden naar de volgende stop. Dit was een lang stuk rijden en verveelde me een beetje dus ging ik Brenton maar Nederlands leren, zo grappig! Hij kan nu tellen tot 10 en krentenbollen zeggen. Dit was de schuld van AB hij had het daar steeds over. De woorden met sch of g er in ging niks worden. Dus heb ik het maar opgegeven en zijn we maar gewoon weer in het Engels verder gegaan.

De laatste stop voor we naar het hotel gaan zijn, the 12 apostles, loch and gorge, port Campbells and London bridge. Dit zijn allemaal verschillende rotsen in de zee, heel mooi vooral bij sunset. Echt ik vond het onbeschrijfelijk mooi. ( zie foto's ) we kwamen pas om kwart voor 8 aan in het hotel, vlug wat gegeten met groeps genootjes en nu lekker op bed liggen tv kijken met Chantal.

De volgende morgen zijn we weer vroeg vertrokken. De eerste stop was tower Hill. Hier hebben we een wandeling gemaakt in een natuurpark waar we kangaroos, koala's en emus in het wild gezien hebben. Zo mooi! Ze kwamen best dichtbij. Daarna zijn we doorgereden naar bridgewater bay for lunch and it was possible to have a boat ride to the sealion and seal colony. Ik heb dit niet gedaan. Ik ben samen met Karima een stuk de berg op gelopen om te genieten van het uitzicht en de zee. Uiteindelijk zijn er maar 8 van de 20 mee gegaan. Tegen 2 uur Zijn we verder gereden met nog een paar foto stops naar Robe. Dit is een klein uitgestorven plaatsje ergens in South Australia. Hier hebben we met zijn allen wat gegeten en nu lekker vroeg slapen.