Second day in Sydney and the blue mountains

10 maart 2015 - Sydney, Australië

The second day in Sydney was not very exciting. 3 people of our Group really wants to go to the zoo to cuddle a koala. I just stay in Sydney with Karima for Some shopping. I bougth a t shirt for my selves and one for Kelly. After that we where lost, we couldn't find our way back to the harbour.
I was in a rush, because i had to take the Ferry from 3 o clock to manly. My cousin Asleigh picks me up at 4 o clock in manly to spend some time with her, Rhonda and Tayla. First we went to Asleighs place, that she could change. After that we went to Rhonda's place to pick up Tayla after her dance classes. I think we wait an hour for her. So we had a nice cup of tea and a good talk. At half past 6 Tayla came home.  We drove to manly at 7 pm for some dinner. Christie a friend of Asleigh spends the night with us as well. We had a lot of fun.

Maar ik zal verder gaan in het Nederlands. Zo geweldig is mijn Engels niet. Ik heb een super avond gehad met mijn tante nichtjes en Christie. We zaten tussen Aussie guys die football aan het kijken waren. Hoop herrie maar wel leuk. Uiteindelijk hebben Asleigh, Tayla and Rhonda mij tegen 11 uur weer naar het hotel gebracht omdat ze het  niet veilig vonden mij alleen te laten gaan. Tussen door heeft ze nog een stop gemaakt zo dat ik de Opera house by night kon zien. Heel mooi! Nadat we afscheid genomen bij het hotel ben ik naar boven gegaan  om te slapen. De volgende dag moesten we vroeg op om verder te reizen naar de Blue Mountains, dit zou een trip van 5 uur zijn. De volgende morgen gingen we weer bepakt en bezakt de bus in op naar de Blue Mountains. De eerste stop was in Leura, een klein plaatjes met boutiques en gallerys. Hier hadden we een uurtje de tijd om rond te kijken. Vervolgens zijn we doorgereden naar de Blue Mountains. de Blue Mountains heten zo omdat er een blauwe gloed overheen hangt. Hier hebben we een wandeling gemaakt van 2,5 uur door de bergen. Echt een geweldig uitzicht! Wel hele uitdaging dat geklim met 30 graden. Onderweg ook veel gelachen, op sommige plekken waren er watervallen en dat zorgde er voor dat de paden wat modderig waren. Een van onze groepsgenoten is een beetje onbenullig en die lag er languit in! Te grappig. Na de tocht hebben we ons zelf getrakteerd op een ijskoud drankje . Tegen 4 uur zijn we verder gereden naar een ander punt in de Blue Mountains, the tree sisters. Hier hadden we even een quick stop gemaakt om vervolgens door te rijden naar het hostel. Een oud pand in het centrum van Katoomba. Om half 7 hadden we met Brenton afgesproken, onze gids om wat te drinken hij zou trakteren omdat djoser 30 jaar bestaat, dus gezellig met de hele groep wat wezen drinken. We hebben een leuke tourguide, tenminste als je met hem in gesprek gaat is het een toffe gast. Je kunt goed met hem lachen. Ik denk dat 80% van onze reisgroep geen Engels spreekt en sommigen verstaan het ook niet. Dus zij spreken de gids ook niet aan. Aangezien hij alleen Engels spreekt.