Beautiful Queenstown and Te Anau

6 maart 2016 - Te Anau - Queenstown, Nieuw-Zeeland

3 maart

Een nieuwe mooie dag. Vandaag vertrekken we in de richting van Queenstown, het zuiden van het zuidereiland. Het zou toch een goede dag rijden zijn maar wel met veel stops. Met als eerste stop the thunder Creek Falls. It is a 28 meter high waterfall that tumbles into the Haast river.  An beautiful fall and the water is very blue.  The next stop is at lake Hawea, een super mooi meer gelegen tussen de bergen in een vallei, het is net of je in een postcard stapt. Prachtig, vandaag was ook een van de mooiste routes die we zouden rijden. Vervolgens zijn we gestopt bij een fruitwinkel, ze hadden hier heerlijk vers fruit liggen, ook vers fruit ijs wat gemaakt werd waar je bij stond, jammie! Ik heb mezelf een bakje met blueberries gekocht en wat rond gekeken. Daarna zijn we verder door gereden naar de populairste bungyjump plek hier. Op het moment toen we aan kwamen stond net een meisje op het punt om te springen, brr super eng, zij liever dan ik.
Tegen 5 uur kwamen we aan op het holiday park. Het park ligt boven op de berg met prachtig uitzicht over Queenstown en het meer. Jacky (reisleider) had een verrassing voor Katya en mij, we hebben ons eigen huisje, de chauffeur is bij iemand logeren dus mocht ik zijn huisje :) heerlijk!  'S avonds met Katya door het stadje gelopen, het is klein maar heel gezellig en heeeeeel toeristisch. Queenstown staat bekend om een actieve stad met rare en extreme activiteiten zoals bungyjumpen, raften, jetboat, skiën, zorb ( zit in een soort strandbal en word je van de berg gerold, net of je een hamster bent ) etc.

4 maart

Vandaag dagje Queenstown verkennen. We wilde vanmorgen eerst met de kabelbaan naar boven, maar dit was zo belachelijk duur, dus besloten we het een stuk te lopen. Vrij stijle klim en zijn op de helft maar opgehouden, hadden niet de juiste schoenen aan. Daarna door het stadje gelopen en de laatste souvenirs ingeslagen. Nu ben ik daarmee klaar. Tegen half 12 wilde Katya terug naar haar kamer en ben ik nog even langs het meer gelopen, super mooie view. Love it, can stay there for Hours. Tegen half 2 ook even naar mijn kamer gegaan en een powernap gedaan. Had vannacht zo slecht geslapen dat ik niet vooruit te branden was. Zometeen even kaartjes op de post doen en nog even bij het meer zitten en genieten van het mooie weer! Dat zitten werd een lange wandeling langs het meer, ook heel mooi :)

5 maart

Vandaag heerlijk mogen uitslapen, vandaag vertrekken we naar Te anau, een plaatsje waar we vanuit naar de Doubtfulsound gaan. Hier verblijven we 2 nachten. Het was een kort ritje met een stop in Arrowtown, een klein oud dorpje met oude huisjes. Helaas stampvol Chinese touristen. Hier mochten we 3 kwartier eind kijken. Daarna zijn we door gereden naar Te Anau. Dit ligt heel zuidelijk. Een plaatsje aan een prachtig meer. Helaas regent het hier en dat schijnt het hier ook vaak te doen. Maar koud is het niet, dat scheelt weer. Om half 5 gaan we met een boot naar de overkant van het meer om daar bij caves te kijken met glowworms.  Super mooi was dat, een kleine wandeling door de caves gemaakt om vervolgens in een bootje te stappen en de glowworms te zien. Heel mooi, het lijken net mini kerstlampjes. Na een uur zijn we weer met de boot richting Te Anau gevaren. David, Our busdriver went with us to the caves, he is an funny guy. he has a lot of stories about crazy Asian and Chinees people and ofcourse the bumpy bus where we are in.
On our way back there was a beautiful rainbow all over the lake

6 maart

Vandaag wonder boven wonder toch weer een zonnige dag. Ik heb vandaag een stuk van de Kepler walking track  gelopen langs het meer van Te Anau. Ik ben om 9 uur begonnen met lopen en was om half 3 terug. Een prachtige wandeling door het bos en langs het meer. Onderweg hoor je het water klotsen en de vogeltjes fluiten, wat wil je nog meer? Ook kom je zelden mensen tegen. Heerlijk.
Vanmiddag nog even in de souvenirshops kijken en dan vanavond een bbq met de groep.