The earthquake in Christchurch

9 maart 2016 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

7 maart

Poeh! Wat een beroerde nacht, mijn kamergenoot werd ziek midden in de nacht en moest ik hals over de kop verhuizen voor een logeerpartijtje bij Edith en Margot. Heel gezellig, haha. Not really amused. Voor de rest echt verrot geslapen, heel fijn als je volgende dag een busrit van bijna 12 uur moet maken. Normaal gesproken zit ik niet graag achterin de bus, maar ditmaal met wagenziekte pillen mij op de achterbank languit geparkeerd en voor Total loss verklaard. Van de busrit vrij weinig mee gekregen, de reisleider schudde me af en toe even wakker of ik er nog wel was of als er een mooie foto stop was. We zijn gestopt bij twee meren; .........., & ........
Prachtige meren met azuur blauw water, beetje melk blauw. Dont know how to explain. We arrived in Christchurch at 6 o'clock. I asked Jacky if it was possible to have my own room, i'm not really happy to share it any more. It cost me bloody 130 kiwi dollars for one night. But better then some one that wakes me up all the time.
Its also the day that we have to day goodbye to David, the busdriver. He was a really nice man. Had a lots of fun with him.
Tonight is a relax night, get some rest for tomorrow.

8 maart

Hello Christchurch, Christchurch is op het eerste gezicht een troosteloze stad. In 2011 hebben ze hier een fikse aardbeving gehad, waar je nu nog echt wel de gevolgen van kunt zien. Verwoeste gebouwen en bouwketen. Alles wordt gerestaureerd. De hele dag hoor je ook niks anders dan bouwgeluiden.
Ik ben zelf door de stad gaan lopen, er staat in het midden van de stad een catherdrale een prachtig gebouw, maar niet meer te restaureren. Deze wordt dan ook, helaas gesloopt. Verder wilde ik even winkelen, ook dat is er niet, paar winkels in vrachtcontainers, ziet er wel grappig uit. Daarna ben ik door gelopen naar de botanische tuinen.
Enorm grote tuin met mooie bloemen. Hier heb ik even op het bankje gezeten om te genieten van de mooie omgeving.
Vervolgens nog even in het museum gekeken en toen terug naar het motel omdat het ondertussen kei hard regent. 'S avonds zijn we met de hele groep bij de Thai gaan eten als afsluiting van deze geweldige reis.  Tegen 10  uur waren we terug. Het was een gezellige avond.

9 maart

Vandaag is het inpakdag want vanavond vertrek ik naar Sydney. Straks ga ik nog even met Edith en Margot op stap, naar het museum en de botanische tuinen. We moeten om 10 uur al het motel uit, en gaan pas tegen 2 uur richting vliegveld. Waar ik nog te vroeg ben omdat ik pas om half 7 vlieg. Maar ik zit er warm en droog dus vermaak me wel.
Ik heb een onwijs fijne tijd gehad in nieuw Zeeland, voel me er echt thuis. Dag 1 schrok ik toen ik zag wat de leeftijden waren van mijn groepsgenoten en dacht wat moet ik hiermee? Maar nu achteraf waren het onwijs lieve mensen, net 16 vaders en moeders
De reisleider was er ook een met gebruiksaanwijzing, was vaak boos of op zijn teentjes getrapt, omdat men niet luisterde of het niet begreep etc. Ik ben denk ik een van de weinigen die geen aanvaring met hem gehad heeft, als je alleen met en sprak was het best een toffe kerel, had alleen zich zelf wel erg hoog in de bol.
Vanavond vlieg ik naar Sydney, waar ik ook onwijs zin in heb, lekker relaxen :) en even 2 weken niet uit de koffer leven :)

Tot snel