Cairns

30 maart 2015 - Cairns, Australië

27 maart

Om 13.00 uur waren we in ons motel, reef palm motel. Echt gigantische kamers met alles er op en er aan en zelfs beiden een 2 persoons bed. 's middag zijn we richting centrum gewandeld om de boel een beetje te verkennen. Een mooie wandeling langs het strand. Midden in het centrum hebben ze een groot zwembad, Lagoon heet het. Nou ik weet wel wat ik ga doen een van deze dagen. Eind van de middag even gezellig wat gedronken met zijn allen en toen terug naar het hotel om even te zwemmen. Om 6.30 pm zijn we met de shuttle bus weer richting centrum gegaan om een restaurantje op te zoeken.

28 maart

Vandaag hebben we een georganiseerde excursie naar Cape tribulation. Dit is een groot regenwoud waar we verschillende wandelingen hebben gemaakt. Ook hebben we een stop bij port Douglas een mooi strand met het regenwoud op de achter grond. Heel eerlijk had ik mij meer van deze excursie voor gesteld. We hebben veel rond gereden maar weinig gedaan. Misselijk dat je werd van al dat geslinger op de berg. Ik was echt blij dat we terug waren. 's avonds een relax avondje gehad op de hotel kamer en op tijd gaan slapen.

29 maart

Vandaag een rustig dagje Cairns samen met Kim. We zijn op tijd op pad gegaan om voor de hitte bij de botanic Gardens te zijn. Op nieuw een mooi park alleen jammer dat het in aanbouw is. Maar dat maakt het er niet minder om. Daarna hebben we de rainforest boardwalk gelopen, langs meertjes en tussen de hoge bomen heel mooi. Daarna zijn we naar het hotel gegaan om ons om te kleden en te gaan zwemmen in de Lagoon. Heerlijk, we hebben er een relaxte middag van gemaakt. Beetje zwemmen, lezen etc. Aan het einde van de middag nog wat souvenirs gescoord en op naar het hotel om samen met de anderen ergens wat te gaan eten. Gezellig! We hebben voor we naar het centrum vertrokken nog een tijd staan kletsen met de receptioniste, echt een hele lieve vriendelijke vrouw. Uiteindelijk heeft zij ons ook met de shuttle bus naar het centrum gebracht. 's avonds kamen AB en Rene nog een wijntje bij ons op de kamer drinken.