The Ghan

29 maart 2015 - Alice Springs, Australië

23 march.                                                                                                         Last day in the outback, last day with Brenton, last day camping. I really liked it. Yeah! We had a sleep in. Breakfast at 8 o clock. What means get up at 7 am. Very nice after a few days 4.30 am. Vandaag hebben we een rit van 470 km naar Alice springs waar we op de trein worden gezet naar Katherine. De trein heet de Ghan en is heel populair in Australië. De reis naar Alice springs duurde 5 uur met 1 stop. Tegen 3 uur kwamen we aan in Alice springs waar we 2 korte stops maakten, een bij een museum over de flying doctors en een bij de supermarkt om wat in te slaan voor in de trein.  Om 5 uur moesten we boarden voor de trein. De trailer eerst helemaal uitgeladen, bagage er uit en de tenten die op het dak lachen er weer in. Daarna wilden Kim en ik graag een foto met Brenton waar we hem een knuffel geven, check! Om 17.30 uur afscheid genomen en de trein in gegaan. De Ghan is vandaag 972 meter lang en rijdt tot aan Darwin. Wij gaan er in katherine uit de enige stop onderweg. De trein is ruim op gezet met stoelen die in lig stand kunnen en zeeën van beenruimte. Ook is er voor elke 2 coupes een café aanboord waar je kunt eten en drinken. In de trein zit ik naast Chantal. We hebben even gekletst tot zij en Karima gingen eten, ik bleef om op de tassen te letten. Later ben ik met Kim, Rene en AB mee gegaan. Even gekletst, wat gedronken en toen terug naar de coupe om een film te kijken met Kim en Rene. We keken the water for elephants. Grappige film. Daarna wilde ik gaan slapen maar de plek waar ik zat zat er een achter mij een oerwoud te kappen dus ben ik verhuist naar 2 lege stoelen verder op in de trein, oordoppen in hoodie over mij hoofd getrokken, en poging tot slapen maar. De volgende morgen was ik om 6 uur klaar wakker. Nog steeds in de trein, 16 uur duurt de rit. Om 9 uur zouden we arriveren. Foto's staan onder Outback