First days in Canada

25 juni 2018 - Victoria, Canada

Hallo allemaal!

Nou de reis begon al weer goed, de avond voor vertrek kwam ik er achter dat ik een ETA verklaring nodig was om Canada binnen te komen. Dit heb ik serieus niet geweten. Vorig jaar naar Amerika werd je helemaal dood gegooid met mails van de reisorganisatie, denk aan de ETA verklaring, dit maal dus helemaal niet. Eerst volledig in paniek, zonder verklaring kom je Canada niet in. Wat moet ik nu doen? Reisorganisatie niet meer te bereiken.
Uiteindelijk dan als een idioot de verklaring als nog aangevraagd op hoop van zegen dat hij goedgekeurd wordt en ik alsnog kan gaan. Om 22.30 kreeg ik een mail met goedkeuring. Daarna niet bepaald meer rustig geslapen.
Op Schiphol was het mega druk, dus inchecken en direct door de douane. Ondertussen kijken of ik al wat groepsgenoten kan spotten.
We vliegen met air transat, de vlucht duurt ruim 9 uur. Het vliegtuig heeft wel mega veel beenruimte wat super fijn is, verder qua service zullen we mijn mening maar even overslaan 🤔

Eenmaal aangekomen in Vancouver zijn we door gereden naar het hotel, waar we even konden opfrissen en relaxen. Om 19.15 zouden we een meeting hebben, maar deze dame was in slaap gevallen en heeft dit dus gemist, lekker handig. Nu weet ik niet hoe laat we vertrekken.
24-6-2018
Vandaag vertrekken we richting Vancouver island, we verblijven 2 dagen in Victoria, de hoofdstad van british Colombia en de universiteitsstad van de provincie.
We konden een uur eerder vertrekken met de Ferry naar Vancouver island. De overtocht duurt ongeveer 1 uur en 40 minuten. Met wat reisgenoten even wat koffie gedronken op de Ferry. Daarna zijn we op het buitendek gaan zitten om ze de mooie overtocht te bekijken. We varen tussen de fjorden door met zicht op besneeuwde bergen. Zo mooi!!
Aangekomen in Victoria zijn we door gereden naar een park waar we even vrije tijd kregen om rond te lopen. De groep waarmee ik reis is een leuke en heel gemengde groep. Belgen/Nederlanders, jong/ouder en koppels of alleen reizende. Voor mijn gevoel heb ik wel wat aansluiting met een paar mensen, wat fijn is!
Na het bezoek aan het park zijn we door gereden naar fishermanswarf, waar we ook vrije tijd kregen. Helaas viel het heel erg tegen. Wat eet tentjes en schepen verder niet..
Iedereen was er wel een beetje klaar mee, dus zaten we als een stel hangjongeren op een bankje te wachten op de gids.
De gids is een geniale gast, heeft altijd een grote lach op zijn gezicht. Soms beetje moeilijk te verstaan.
'S avonds met de groep samen gegeten in een restaurant. Het was heel gezellig.
25-6-2018
Vandaag hebben we een dag vrije tijd in Victoria. We konden in de ochtend mee met een excursie naar butchard garden. Dit schijnt een van de mooiste tuinen van Canada te zijn. Toch besloten we om de stad in te gaan. Gister tijdens de tour zagen we dat er mooie gebouwen te bekijken waren, dat is het doel voor vandaag.
Vanochtend zijn we rond een uur of 10 vanaf het hotel vertrokken richting het centrum. Een groepsgenootje moest eerst regelen dat haar koffer geleverd kon worden. We zijn met een groep van 20 en de luchtvaart maatschappij heeft weten te presteren dat er 3 koffers weg zijn.
In de stad aangekomen zijn we naar het parlementsgebouw gegaan, waar we een rondleiding hebben gevolgd. Een heel mooi gebouw, zowel van buiten als van binnen.
Om naar binnen te komen moesten we eerst door de security. De rondleiding duurde maar 40 minuten. We hadden geen van allen echt puf om actief te luisteren. De jetlag hakt er nog best wel in. Dus beetje rondwandelen, koffie drinken, wandelen, zitten etc.
We hebben het onderling gezellig, dat is het belangrijkste.
Vanavond gaan we aan de haven eten, met uitzicht op het parlementsgebouw, deze wordt s avonds volledig verlicht, super mooi.
Morgen reizen we weer verder.

1. Els:
    26 juni 2018
    Fijn dat de reis goed verlopen is en je goed aan gekomen bent. Wel stress vol voor dat je ging. Niks voor mij dat zou ik niet overleven.
    Drukke dagen ,veel indrukken .
  2. Marjon:
    26 juni 2018
    Hi Laura! Leuk reisverhaal ik waan mij ook even in Canada. Inderdaad wel stressvol aan het begin, maar gelukkig is het allemaal goed gekomen.
    Fijn dat het een leuke is, veel plezier samen en goede reis nog. Geniet ervan.
  3. Renee:
    26 juni 2018
    Hey meis, wat een stress zeg pffff. Ik zou denk ik ook ff een paniekmomentje gehad hebben. Verder klinkt het alsof je het gezellig hebt! Ik mis natuurlijk wel die foto van dat boottochtje met dat uitzicht!
  4. Anja Stutterheim, ook ex collega van alle keuken medewerkers.:
    27 juni 2018
    Fout van de reisorganisatie! Flinke fout zelfs. Mooi verhaal, zover.
    Voor mij herkenbaar, Victoria, parlementsgebouw, Butchard Gardens ook. Nou de orca's en walvissen nog?
    Wordt vervolgd dus.