Ukee

27 juni 2018 - Ucluelet, Canada

26-6-2018
Vandaag reizen we verder naar uclulet, dit is een lange reisdag. Onderweg maken we verschillende stops, de eerste is in Chemainus, dit is een klein plaatsje met veel muurschilderingen, ze zijn oprecht prachtig. We hadden een drie kwartier tijd om ze te bekijken waar na we de reis weer voortzetten. De volgende stop is in nainaomo, waar de gids ons op splitste in groepjes om opzoek te gaan naar de beste cake van dat plaatje.
Daarna zijn we door gereden naar Cathedral grove waar we een hike hebben gemaakt tussen oa. de sequoiabomen.
Lekker eigenwijs zijn we van de oorspronkelijke route afgeweken en kwamen we wel erg in een achterliggend stuk.
Een voordeel we hadden echt enorme schik met elkaar.
We hebben een Belgisch reisgenootje en zijn  continu haar een beetje aan het stangen. Allee, amai.
Tegen eind van de middag kwamen we aan in uclulet. Een heel idyllisch plaatje aan het meer waar wij verblijven in een loft. Voelt als of je echt vakantie hebt, bootjes, meer, bergen en een zonnetje.
We zijn gezamenlijk met elkaar naar een familie restaurant geweest waar we ook konden "bowlen".
De oudjes en de jonkies apart aan een tafel. Het liep uit op wedstrijdje wie drinkt er meer bier. Hmm helaas wij verloren de oudjes gingen braaf door.
Daarna met de groep jonkies en de gids wezen bowlen. Het was erg gezellig, kwam steeds meer onzin uit. Zelf was ik was wat afwezig, overprikkeld van alles.

27-6-2018
Vanochtend zijn we rond half 9 vertrokken in de richting van Tofino, waar we gaan zee kayakken. Zo cool. We gaan maar met 4 mensen van de groep, Catharina, Emile, Anna en ik. Ik deelde met Catharina de kayak, super gezellig. Als eerst kregen we een pak aan en vervolgens een uitleg hoe te peddelen en hoe je je zelf vast kunt zetten in de kayak. Vervolgens kregen we de route te horen. We kayakken een behoorlijk stuk door de bay van Tofino, een bay grenzend aan de grote oceaan. Een mooie tocht tussen allemaal kleine eilandjes door, we hebben nog een oyster farm gezien, zeesterren en diverse grote vogels (geen idee hoe ze heten). De terugweg stond er mega veel wind en was de stroming erg sterk, een hele uitdaging om over te steken naar het startpunt. Ondertussen zeiknat en bevroren in de kayak. De zon schijnt hier wel maar het is maar 15 graden.
Na de kayak tocht zijn we nog een hike gaan doen ergens Halfweg uclulet, er zou een neergestort vliegtuig liggen en daar is een niet officieel wandelroute naar toe gemaakt. De route was mega modderig tot bijna moeras achtig, het was heel erg klimmen en klauteren. Prima test of we als team konden samen werken, we waren nu met zijn achten incl. de gids.
Op gegeven moment was het klimmen en klauteren niet grappig meer, ik ben met een paar weer terug gegaan, de rest ging nog verder door.
Samen met de gids, Emile en Anne mee terug gereden naar het hotel.
In het hotel aangekomen hoorden we dat er nog een mooie wandeling was langs the pacific ocean. So we did that. It was a 6km walk, really beautiful. All you see here are lakes, forest and the ocean. We went back at 6.30 pm, had a drink a our balcony.  For to night nothing for me anymore, just relax on my bed.
Morgen trekken we weer verder, terug naar het vaste land.

1. Ben:
    28 juni 2018
    Ziet er allemaal even prachtig uit. Geniet ervan.
  2. Anja Stutterheim, ook ex collega van alle keuken medewerkers.:
    28 juni 2018
    Mooi hoor!!! Jammer van zo'n gids.
  3. Kim:
    2 juli 2018