Kakadu en Darwin

29 maart 2015 - Darwin, Australië

Om 9 uur kwamen we aan in katherine. Daar onze nieuwe tourguide opgezocht, snel gevonden. Tom heet hij. Hij zal ons de komende 2 dagen begeleiden tot aan Darwin. Tom had een beetje haast omdat ze een cycloon verwachten met veel regen en wind aan het eind van de dag. De cycloon zou op schaal 3 zitten. Spullen in de bus laden en op naar de volgende 500 km. Ik ben nu echt gesloopt van al dat gereis, nu al 48 uur alleen maar onderweg. Dus veel open ogen waren er niet in de bus en irritaties onderling lopen hoog op. De eerste stop was at nitmiluk national park ( katherine Georges) waar we een korte wandeling hebben gemaakt. De berg op for a nice view. Daarna doorgereden naar een waterval een afgelegen weggetje met kuilen, plassen modder, zoals je dat in Afrika ook zou zien op safari. De bus was wit, nu bruin/rood. De waterval was beautiful to see, but the area was dangerous, in this whole area are a lot of crocodilles, snakes etc.                      Om 5 uur kwamen we eindelijk aan in de lodges waar we zouden slapen.  Echt blij, voelde me zo vies van de trein en de busreis. Gatver! Nadat we ons opgefrist hadden zijn we naar het restaurant gegaan om daar wat te drinken met de nieuwe tourguide. Toffe gast. Hij verteld zulke grappige verhalen. Zo vertelde hij dat hij bij kings canyon kleine knuffel koala's in de boom hing en dan de toeristen wijs maakte dat er mini koala's in de boom zaten (pick me koala's), en ze geloofden het ook nog. Iedereen foto's maken haha!

Woensdag 25 maart.                                                                                           Na een heerlijke nacht slapen ben ik om 8 uur opgestaan. Even over het park gewandeld, spullen ingepakt om verder door te reizen richting Darwin! Onderweg zouden we nog 2 stops hebben for a short walk. A nice view on top of the hill. De wandelpaden alleen slecht begaanbaar door de vele regenval van vannacht door de cycloon. But keep on walking. Na een rit van 4 uur kwamen we aan in Darwin, waar we in een prima motel verblijven. De komende 2 dagen deel ik mijn kamer met Kim! Gezelligheid :) tegen 7 uur pm hadden we afgesproken met de rest van het groepje om wat te eten.  Het was een gezellige avond, nadat Kim mij een mojito had gevoerd, en ik slecht tegen alcohol kan, belande ik op de dansvloer. Gezellig gedanst met Kim en Anne. Tom onze tourguide was er ook. We deden een poging om hem ook te laten dansen, maar helaas geen succes. Je kunt echt super met hem lachen. Jammer dat we hem maar 2 dagen hebben. Tegen 12 uur richting hotel zodat we morgen fit genoeg zijn for a day off in Darwin.

29 maart 2015

Vanmorgen eerst even naar huis gebeld om paps te feliciteren met zijn verjaardag. Daarna vlug omgekleed en tijd om op pad te gaan. Vandaag een dag alleen met kimmeke. Een rustig dagje. Eerst zijn we baar de botanic Gardens gegaan, waar we een tijd rondgelopen hebben. Daarna door naar het museum waar een hele mooie art expositie was. Ook hebben we een film gezien over een cycloon die hier een paar jaar geleden over raasde. Heel heftig om te zien. Toen zijn we weer naar buiten gegaan. De zee! Wij helemaal happy. Dat werd een lange strand wandeling maar ver bij het water vandaan, krokodillen gevaar. Daarna zijn we terug gelopen naar het centrum, bloody hot (35 graden, maar heel broeierig). Even gewinkeld en daarna richting de haven om daar in het gras te ploffen en niks te doen. 'S avonds regende en onweerde het hard dus hebben Kim  en ik een film gekeken op de hotel kamer.

De volgende morgen weer vroeg op, want onze vlucht zou om 9 uur am vertrekken naar Cairns. Het is nog steeds slecht weer. we zaten optijd in het vliegtuig maar hij mocht niet opstijgen omdat er onweer in de lucht was. we moesten wachten tot dit over zou zijn. Na 1,5 uur vertraging mochten we eindelijk vliegen. de vlucht duurde 2.45 uur met een tussen stop in Gove. In het vliegtuig zag ik naast een jongen die in Gove woonde. Ik heb leuk met hem gekletst over wat ik allemaal meegemaakt/ gezien had. hij woont in Australië maar was nog nooit verder van Gove en Darwin geweest. De mensen hier maken veel sneller een praatje met je dan in Nederland.