Napier, Hasting and " windy" Wellington.

27 februari 2016 - Wellington, Nieuw-Zeeland

25 februari

vandaag vertrekken we in de richting van Napier, waar we een middag zullen verblijven. Napier is een art - deco stadje in Hawks bay. De stad heeft veel art deco en diverse musea. We kwamen er tegen een uur of 1 aan en hadden de tijd tot half 5. Het plaatsje hadden we snel gezien, dus daarna werd het shoppen.
Tegen half 5 reden we in de richting van Hastings, het plaatsje waar we zullen verblijven voor 2 nachten. Het is vergelijkbaar met Napier maar dan kleiner en niet aan de kust. Onderweg hebben we een ongeval gehad met de bus, vol op een andere auto geknalt, gelukkig geen gewonden, de andere auto was wel helemaal total los.

Tegen 6 uur kwamen we aan in Hasting. De accomodatie is een basic en oud, de douche deed het niet en er lopen veel Afrikanen rond, wat niet een heel veilig gevoel geeft als ze uit elk hoekje/ steegje komen. 'S avonds zelf het stadje even bekeken en optijd terug naar het Motel, waar Edith en Margot nog even een kopje thee bij ons kwamen doen.

26 Februari

Vandaag een relax dagje voor mij. De groep ging naar Cape Kipnappers, dit is een kolonie vol met Jan van genten vogels. Dit is dus echt niks voor mij, al dat gefladder om mijn hoofd. Dus ik heb even met paps en mams geskyped en wat door het stadje gelopen. 's middags wilden we naar Spash Planet een groot waterpark in Hasting, omdat er verder eigenlijk niks te doen is. Maar helaas was hij alleen in het weekend open.
Dus dat werd opnieuw shoppen, nu wel inkopen gedaan, maar ook nuttige dingen, zoals een klein koffertje omdat mijn andere ontploft en een SD kaartje voor mijn camera. Vanavond wordt een avondje bed hangen.

27 Februari.

Vandaag zijn we om 8 uur vertrokken in de richting van " windy" Wellington. dit noemen ze zo omdat het altijd waait. De reis duurde ongeveer 4 uur. Tegen lunch tijd kwamen we aan in het hotel, snel spullen droppen en de stad in. Ik ben alleen de stad gaan verkennen. Het is best een grote en chaotische stad, je kunt er makkelijk verdwalen. Ik wilde naar de Botanische tuinen maar daar was het al te laat voor, dus dat doe ik morgen ochtend voordat we op de ferry naar het zuider eiland gaan. 's avonds heb ik nog even bij het parlements gebouw gekeken en nog wat souvenirs gescoord.