South island!

29 februari 2016 - Nelson, Nieuw-Zeeland

28 februari

Laatste ochtend in Wellington. 'S ochtend eerst zelf even door de stad gelopen, bij het parlementshouse gekeken en daar door het park gelopen, prachtig gebouw, aan het einde van dat park stond een kathedraal, waar ik ook nog even een bezoekje heb gebracht.  Om half 11 weer richting het hotel gegaan om mijn spullen op te pikken en samen met katya naar de botanische tuinen te gaan, nouja dat was het plan. Er stond een rij van hier tot Tokyo bij de cabelcar naar de tuinen, daar hadden we geen tijd voor om op te wachten, dus plan B naar het Te Papa museum een ontzettend groot en gaaf museum met informatie over de maori's, de aardbeving, flora and fauna ect. Heel leuk opgezet en is allemaal gratis. Dat zouden ze in nl is moeten doen, hier zijn veel musea gratis entree.

Tegen half 2 waren we terug in het hotel om met shuttle busjes naar de haven te worden gebracht voor de overtocht naar het zuidereiland. We are luckey today. Zee is calm and Smooth, ik blij. De overtocht duurde 3 uur waarvan het laatste uur door prachtige fjorden. Schitterend. Heb de hele reis voor op het dek gezeten vol bewondering te kijken ook al waaide ik bijna van het dek. We kwamen aan in Picton waar we snel even boodschappen hebben gedaan en zijn door gereden naar Nelson, wat nog 2 uur rijden is. Hier verblijven we 2 nachten.

29 februari

Een dagje Abel Tasman national park. Je kon 2 opties kiezen helemaal met de boot en een wandeling maken of kayakken en met een boot en een korte wandeling maken. Ik heb alleen gekayakt. Ik heb het niet zo op boten dus wilde mezelf dat niet aan doen. Dus voor mij relax middag stand hangen in kaiterteri. Ook geen straf want de zon schijnt vol op.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade