Welkom in het paleis van de stinkende geisers

23 februari 2016 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Na een lange tocht van ruim 6 uur zijn we aangekomen in Rotorua, dit is een plaats die bekent staat om haar geisers. Het is er dan ook erg warm en stinkt enorm naar rotte eieren, bij deze lust ik ook geen eieren meer. Die geur van de zwaveldampen uit de geisers. We verblijven in een motel, zo groot dat we een eigen kamer hebben ieders en zelfs een eigen jaccuzi. We hadden niet veel tijd om ons te settelen, want ik had mij opgegeven voor een Maori show, een show over de oorspronkelijke inwoners van nieuw zeeland. Als eerst kregen we de Waka te zien, dit is de kano waarin zij zich vervoeren, daarna lieten ze zien hoe ze een traditioneel gerecht bereiden, genaamd Hangi. Dit zijn aardappels, kip en lam die de hele dag stomen boven de hete dampen van zo'n geiser. ( zal een foto bijvoegen).
Vervolgens kregen we een show te zien waar ze hun wapens en instrumenten op een bijzondere manier toonden en uiteraard kregen de we de Haka te zien, de dans van de Maori's. Super gaaf!
Na deze show gingen we naar de eetzaal waar we dan ook de Hangi mochten proeven.
Aan het eind van de avond kregen we nog een korte wandeling door het bos, om de glowworms te zien. Lichtgevende wormen in het donker. Tegen half 11 waren we weer thuis.

Maandag 22 februari.
Vanmorgen ben ik met Katya naar een klein geiser park geweest hier vlak bij het motel. Het was een klein park waar ook nog mensen woonden.  Heel mooi om te zien die borrelende modder, stomende geisers en kraters. ' S middag zijn we naar het stadje gelopen en hebben daar langs het meer gelopen en ook daar waren genoeg geisers en borrelende modder te zien.

Morgen gaan we naar Wai O Tapu, dit is het mooiste park van Rotorua met de lady Knox Geiser en de champagne pool. Hier zullen we maar kort zijn, want we gaan weer verder naar het volgende adres.