Paihia and the bay of island

20 februari 2016 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

Vrijdag 19 februari 2016

Vandaag zijn we vroeg met de bus vertrokken in de richting van Paihia, bay of island, bekender voor velen. De reis er na toe is 3 uur rijden, maar hadden onderweg meerdere stops om het prachtige landschap te bekijken. De eerste stop was in een park met 3e naar grootste boomsoort van de wereld, nu ben ik uiteraard de naam weer vergeten. Maar goed, korte wandeling gemaakt om door te rijden naar de volgende stop waar we lunch zullen hebben. Ook hierbij was een prachtige botanische tuin waar je heerlijk door heen kon lopen. Het is vandaag helder blauw, warm en zonnig. Heerlijk. Voor ik het vergeet, heb de groep ook ontmoet, ben veruit de jongste. De jongste is 55 jaar de oudste 82 jaar oud.
Tegen 4 uur kwamen we aan Paihia waar we eerst een stop maakte bij een waterval, halulu heette deze. Hier hebben we met de groep een drankje gedronken en zijn door gereden naar het motel, deze ligt pal aan het strand. S avonds alleen wat door het stadje geslenterd en daarna op mijn kamer gehangen. Ik heb deze 2 dagen de luxe van een kamer alleen. Een van de groepsgenoten is deze dagen naar familie.

Zaterdag 20 februari

Vanmorgen met katya naar een national park van de Maori's geweest waar we wat rond gekeken hebben. Daarna nog een een marktte bezocht in Paihia. Paihia is een heel toeristische plek. Ziet hier dus ook veel backpackers. Dit allemaal voor the bay of island. Vanmiddag hebben we eenvoudige gemaakt langs deze eilanden. Onwijs mooi.  Alleen 1 regel, ik haat boten en schommelen, dus dat was de laatste keer. Bij 1 van de eilandjes zijn we gestopt voor een onwijs mooie uitzicht op de top van het eilandje. Bij alle eilandjes zijn onbewoond. Op de terug weg hebben we nog wilde dolfijnen zien zwemmen met jonkies, hoe gaaf is dat?

'S avonds bbq gehad met de groep, het was nog gezellig ook. Nu is het hoog tijd om te slapen, morgen weer verder.

Tot op de volgende bestemming

1. Ellen de Weerd:
    21 februari 2016
    Hoi Laura,

Het is hier herfst, met veel regen en wind, dus. Daarom zit ik op mijn gemakje achter de pc jouw foto's te bekijken. Volgens mij val je daar van het ene wauw-moment in het andere wauw-moment!! Ik wel, als ik naar al die foto's kijk. IK WIL OOK... snik. Dat zit er voorlopig niet in, dus jij moet nu genieten voor 2 (of meer, haha).

Heel veel plezierrrrr,

Liefs Ellen