Back home.

5 april 2015 - Zwolle, Nederland

Een laatste blog om het af te leren. 1 April was de laatste dag in Australië, helaas het zit er weer op. Onze vlucht vertrok om 12.45 uur richting Hongkong. We werden om 10 uur opgehaald vanuit het hotel. Omdat Kim en ik al vroeg wakker waren en onze spullen de avond er voor al gepakt hadden, hebben we nog even een wandeling over de Boulevard gemaakt tot half 10. Dat was wel even lekker want we hebben nog een lange zit voor de boeg. Op het vliegveld begon het lange wachten. Om de tijd te doden hebben Kim en ik wat rondgelopen en kwamen in gesprek met een medewerkster van de duty free shop.Een hele vriendelijk vrouw, die geïnteresseerd was in wat we in Australië hadden gedaan. Nadat we dat verteld hadden vroeg ze of wij zusje van elkaar waren, dus wij nee, just friends. En vertelden dat we elkaar tijdens deze tour hebben leren kennen. Ze gaf daarop als antwoordt dat dat vrienden voor het leven kunnen zijn. Wij moesten allebei toch wel even slikken.

tegen 12.15 uur mochten we eindelijk boarden. Na wat ruilen zat ik naast Rene in het vliegtuig, wat ik wel fijn vond omdat het toch niet helemaal mijn ding is het vliegen. De vlucht naar Hongkong duurde 6,5 uur. Opzich een goede vlucht gehad met super service. Het geluid van mijn tv scherm deed het niet en ze kregen hem ook niet gemaakt. Ze vond het sneu dat ik me dan 6,5 uur moest vervelen en bood ze mij en Rene een plek voor in het vliegtuig aan, zodat ik toch iets te doen had. Na een uur kwam ze vragen of alles na wens was. Ook deed ze dit nog een keer bij de landing.

Op Hongkong hadden we een tussen stop van ruim 6 uur. Pff... Hier zagen we allemaal heel erg tegen op. Maar voor dat we het wisten was de 6 uur om. Hongkong airport is zo groot dat je met een trein van A naar B kunt. Moet je na gaan een trein. Mijn groepsgenootjes hadden bedacht dat ze naar de MAC wilden en dat we dat lopend zouden doen. Tegen de tijd dat we de MAC gevonden hadden waren we 1,5 uur verder. De tijd was uiteindelijk snel om.

Om 00.15 konden we eindelijk boarden voor de laatste 12,5 uur vliegen. Ook nu zat ik naast Rene en Opa Andries. Deze vlucht was niet zo prettig. De eerste 2 uur kwamen we in een Thunderstorm terecht, wat zorgde voor vreselijke turbulentie. Moet toegeven dat ik lichtelijk in paniek raakte. Na die 2 uur was het weer rustig en heb ik heerlijk geslapen.

om 06.35 kwamen we dan eindelijk aan op Schiphol. Wel een heel raar gevoel om weer in Nederland te zijn. Ook omdat dit het moment was dat we weer afscheid moesten nemen. Dit vond ik wel heel moeilijk omdat je toch een hele goede band op gebouwd hebt met elkaar en dan is dat in eens afgelopen. Na wat knuffels en tranen zijn we allemaal richting huis gegaan.

Ik kijk terug op een geweldige reis waar ik veel heb mogen zien, mee maken en doen. Ook heb ik op persoonlijk vlak veel geleerd. Het heeft me echt goed gedaan.

Voor nu, bedankt allemaal voor het lezen van mijn blog. Wie weet volgt er gauw nog een mooie reis.