Enjoy my time here

17 maart 2016 - Manly, Australië

13 maart

Today i'm still at Rhonda's. Had a great night. Ik was weer vroeg wakker, rond 9 uur want Peanut ( de kitten van Tayla) vond het wel leuk om op mijn bed te springen toen ik de deur open deed om naar de badkamer te lopen en bij terug komst had ze bedacht dat het wel speeltijd was, nu hou ik dus absoluut niet van katten, maar vooruit, toch maar even spelen.
Vervolgens niet meer kunnen slapen, ook Tayla and Rhonda waren al op. Dus even gedoucht en ben toen zelf naar warringah mall gelopen. Dit is echt een mega grote shoppingmall 10 minuten lopen vanaf waar Rhonda woont. Helaas had ik maar een uur de tijd want Nikki zou mij oppikken om wat te doen. Ik ben 6 jaar geleden ook in die mall geweest, maar wist niet dat hij zoooo mega groot was. Na een uur kats verdwaald, haha was een leuke uitdaging mijn weg terug te vinden naar huis. Tegen éénen ben ik met Tayla, Harry and Rhonda richting killubi markets gegaan waar we Nikki and Zack ook ontmoette. Beetje over de markt gestruind en toen naar het park gegaan onder de harbour bridge om daar te chillen en te genieten van de zon. Super gezellig.
Tegen 5 uur heeft Rhonda me weer afgezet bij Rob, waar ik alleen thuis was. Even een rondje gewandeld en bij terug komst waren hun er ook weer. Paola showed me some pictures of her family on Facebook and had a chat with her. And went to bed very early, i was so tired the whole day, we all were.

14 maart

Today i went into town, eerst met de bus naar Manly en dan met de Ferry naar Sydney. Dit is ongeveer een half uur varen, wel een super mooie tocht. In Sydney ben ik uiteraard voor de 3e keer naar de operahouse geweest, the Harbourbridge and the rocks. Ook ben ik speciaal voor buurvrouw Els naar de botanische tuinen geweest om een paar kiekjes te maken van de prachtige planten daar.
Verder heb ik wat rondgeslenterd en wat souvenirshops bezocht. Tegen vieren de Ferry weer terug genomen anders is het mega druk. Op de Ferry heb ik een Nieuw-Zeelandse gids ontmoet Larry heette hij, leuke man om mee te praten. Hij leidde een Amerikaanse groep door nz en Australië. Heb de hele weg met hem zitten kletsen over van alles en nog wat. In Manly aangekomen wat boodschappen gedaan, mango. The mango's here are bloody good .
Daarna naar huis gegaan en een gezellige avond gehad met Rob. Het koelt nu af buiten een heerlijke bries, zo fijn!

15 maart

Pff i woke up at half past 5 in the morning. Its raining really hard. Hopefully it will be dry later on. Okay, felt back in sleep, now i am a wake at 7:30. Snel omkleden en naar de kleine mall om met paps en mams te skypen. Haha rob heeft geen WiFi dus moet ik naar de mall. Gister had ik een sportshirtje gekocht en kreeg daar een gratis fitness pas bij voor 1x en die zou bij die zelfde mall zijn. Kon ik mooi ff koekeloeren. Het klopte inderdaad, dus na het skypen naar huis gegaan om sportkleding aan te trekken, aangezien het nog steeds regent, vermaak ik me wel ff in de gym. Na mijn workout kwam Cameron (sportinstructeur) naar mij toe met een knipoog en drukte mij een pas voor 5 gratis lessen in mijn hand, dont say anything to the other people, is what he said. I think he was the same age as i am. The whole week free sessions at the gym for me
Vanmiddag ga ik naar Warringahmall, zal foto's binnen maken zodat jullie een idee hebben hoe groot het is. Zaterdag al 4x verdwaald. Oeps iets te veel gekocht, ben bang dat mijn koffers volgende week ontploffen.
Cheap runningshoes for the gym ✔️
Dress ✔️
Present for mum ✔️
Fresh fruit ✔️

Tegen 5 uur naar huis gegaan net de bus. Zijn we in seaford zegt de buschauffeur ik rij niet verder, lekker dan want ik weet niet welke bus ik dan moet hebben. Dus optie 2 dat laatste eind lopen wat toch zeker nog een half uur lopen is, gelukkig weet ik de weg anders had ik een probleem, haha.
Vanavond ga ik met Rob een yoga les volgen. Ben benieuwd, altijd al een keer willen doen. Het was heel erg relax en goed voor je spieren om te stretchen.

16 maart

Het regende vanmorgen weer kei hard, dus ja dan maar gebruik maken van mijn vrijkaartjes in de gym. Lets go again. Na 2 uur was ik er wel klaar mee en zag dat het ondertussen ook weer droog was buiten, dus vlug naar huis. Thuis een beetje geklungeld en toen een poging gedaan om de walkingtrack naar Manly te vinden. Nu heb ik een best sterk oriëntatie vermogen, maar kwam toch echt niet uit waar ik moest zijn volgens Rob. Heb hele detour gemaakt door Manly volgens mij, kwam tot mijn verbazing zelfs het zwembad tegen die ligt toch echt een takke eind vanaf het centrum. Maar goed mijn gevoel gevolgd en kwam uiteindelijk toch uit  bij zee en dus de boulevard van Manly
Eigenlijk geen idee hebbend wat ik Manly wil gaan doen, maar goed. Lekker op het strand chillen!
'S avonds me beetje verveeld, boek gelezen en vroeg gaan slapen.