First days in Auckland

14 februari 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Even een update vanuit het mooie nieuw-zeeland. Ik ben veilig aangekomen na een vlucht van ruim 25 uur. Een lange zit met stopovers van minder dan 30 minuten. Maar ik heb alles gehaald. In het vliegtuig zat ik naast 2 jongens van rond mijn leeftijd, de ene kwam uit het Franse deel van België en de andere was onderweg naar huis in Darwin. Af en toe wat met ze gekletst, wat films gekeken en geslapen. De 2e vlucht zat ik naast een man die in Brisbane woonde, funny Guy, he was really interested. Hij vertelde over vanalles, waar hij woonde, wat hij gezien had. Zo overleef je zo'n lange vlucht wel.

Tegen midnight kwam ik eindelijk aan in Auckland. De bagage was er snel door, dus ik dacht mooi dat gaat goed, tot was bij de security aankwamen, een file van hier tot Tokio, het duurde en duurde. Deze checks doen ze om te kijken of je geen groente/fruit of iets anders mee het land in smokkelt. Na een uur was ik er eindelijk door en toen opzoek naar mijn taxi die mij naar Sonja's huis ( mijn tante) zou brengen. Rond 1:30 was ik er eindelijk. Sonja begroet, gedoucht en snel slapen.

De volgende morgen was ik vroeg wakker, Sonja en Dave moesten naar werk dus ik heb mezelf vermaakt. Sonja woont op een heuvel en als die af loopt ben je op het strand. Dus ik ben richting het strand gelopen en heb een stuk langs de boulevard gelopen tot mission bay, wat ongeveer 5 km lopen is. Dit is een ander strand verder op. Hier ben ik als klein kind geweest, dus vond het leuk om te zien of het nog zo is. Voor het strand is een grote fontein waar je in kan "spelen"  aan de overkant van de weg  zijn allerlei cafeetjes en winkeltjes. Heel gezellig. S middags heb ik gerelaxt op het strand, gezwommen en nog beetje rond gelopen tot Sonja en Dave weer thuis zouden komen. Ik moest mezelf beetje bezig houden om te voorkomen dat ik niet zou gaan slapen omdat ik anders heel erg last van de jetlag zou krijgen. 'S avonds met Sonja en Dave gekletst en vroeg naar bed, kost veel energie het luisteren en spreken van een andere taal, je moet heel erg opletten

Vrijdag 12 februari

Sonja en Dave moesten weer vroeg weg, Sonja ging naar de gym en zou rond achten weer even terug komen omdat er iemand voor de airco zou komen. Ik heb een stuk hardgelopen langs het water tot 8 uur. Daarna gedoucht, smoothie gemaakt, en met Sonja mee gereden naar kantoor. Geheel in stijd, met open dak in de Porsche, hoe cool is dat. Ze heeft me een rondleiding gegeven en heb wat collega's ontmoet. Een van haar directe collega's nodige mij uit om bij hem thuis te komen, hij heeft 4 kinderen van rond mijn leeftijd. Als ik het leuk vond om even onder de jongeren te zijn. Ik denk dat ik dat wel even doe, lijkt me we leuk mensen te ontmoeten. Daarna heeft Sonja me afgezet in town.  Daar heb ik mij een dagdeel vermaakt, in de haven gekeken, met allemaal grote jachten etc. Daarna even langs de winkels gelopen en het hele eind van huis terug gelopen, wat ruim 12 km is. Maar super mooi, geheel langs de zee. S middags nog even gezwommen om af te koelen tot Sonja en Dave weer thuis zouden komen. ' s avonds hebben we pizza's opgehaald en deze op het strand genuttigd met een glas wijn en gingerbeer voor mij. Heel gezellig, Het was nog druk op het strand/zee. Ze doen hier aan peddel boarding. Dan sta je op een surfboard en peddel jezelf vooruit met een peddel. Dit kan hier goed omdat de zee vlak is. Dit wil ik ook nog graag doen een deze dagen.

Zaterdag heb ik oma ontmoet, we hebben haar opgehaald voor lunch, waar we gekletst hebben en hebben haar daarna mee genomen voor een drive. Heel apart om oma te zien en haar zo te noemen terwijl je eigenlijk niet weet wie het is.  We zijn nog even bij oma thuis geweest en zijn toen zelf weer terug gegaan naar Sonja. We zijn toen nog even naar get strand geweest. Dave was wezen vissen en kwam terug met een goede vangst. Verse vis op het menu voor vanavond De rest van de avond ben ik goed opgevoed met muziek Brice Springsteen. Hij is goed moet ik toegeven.

Zondag 14 februari,

Vandaag heerlijk uitgeslapen, Sonja en Dave hebben mij vanmorgen mee genomen naar een french market. Een markt met allerlei Franse lekkernijen. Was heel gezellig, daarna zijn we wezen shoppen, heel gevaarlijk. Mijn tante heeft nogal een dure smaak en is niet voor mijn bankrekening weggelegd, Haha! 1 hele mooie jurk van haar gekregen en een zelf gekocht. Meer mocht ik niet kopen van mezelf anders past het niet in mijn koffer. Daarna vlug naar huis gereden want Elly en Martin komen op visite, dit is een vroegere vriendin van mijn moeder, ze wilde mij dolgraag ontmoeten. Ik heb haar een keer in mijn leven gezien als 4 jarige kleuter. Veel kan ik mij daar niet van herinneren. Super lief dat ze speciaal voor mij naar hier komt. We hebben een gezellige middag gehad.

Maandag 15 februari.

Een vroege ochtend voor mij. Sonja had geregeld dat ik een personal training kon doen in de gym. Super leuk, aangezien ik gek ben op sporten. Om 7 uur moest ik aan wazig zijn waar ik begeleid werd door Lisa, een lieve vrouw die mij goed afgebeuld heeft, Haha. Na het sporten even naar de supermarkt geweest om paar boodschapjes te doen voor Sonja en snel door naar huis om een heerlijke smoothie te maken. S middags ben ik naar Michael Joseph savage memorial geweest. Dit was op de top van een heuvel, waar je naast een beeld ook een prachtig uitzicht hebt over het landschap, alleen jammer dat het erg bewolkt was. Verder nog even op het strand gelegen, muziekje op dagboek mee, beetje zwemmen. Heerlijk. Het is hier nog steeds warm maar waait heel erg. Er is een cycloon op komst die wat noordelijker over het land zal razen.

Woensdag heb ik de groep ontmoet, deel mijn kamer met katya, een meisje van mijn leeftijd. Wel aardig iemand denk ik zo. Omdat het kei hard regende hebben we even op de kamer (lees hok) gekletst. Echt een mini kamer, je comfortzone wordt gelijk getest. Niet mijn ding. Toen het eindelijk op klaarde even naar beneden gegaan waar we de rest van de groep zouden ontmoeten, allemaal oudjes . Wat info gekregen over excursies, bloody expensive. Na de uitleg de stad even in geweest omdat in ons hok zitten nou ook niet ideaal is.

Donderdag 18 februari

Vandaag de laatste dag Auckland, gelukkig. Heb alles onderhand gezien. Vanmorgen geshopt en geslaagd voor een gave hoodie. 'S middags met katya naar mount Eden gelopen, een oud vulkaan midden in de stad met een geweldig uitzicht over de stad, wel jammer dat het heel erg bewolkt was. Een mooie wandeling, goed klimmen, kuitspieren worden weer goed getraind. Op de terug weg nog even door St. Albertpark gelopen en de universiteit van Auckland bekeken, super mooi gebouw.

1. Carla:
    14 februari 2016
    Lieve Laura,
    Wat leuk om met jou op reis te gaan! Je bent een echte wereldburger.....goed van jou! Mooi al die ontmoetingen die je hebt, vooral die met je oma. Dat moet heel speciaal voor je zijn. En dierbaar.....! Geniet van alles en have fun!
    Lieve groet uit een besneeuwd Zwolle. Brrrr....
  2. Ellen de Weerd:
    18 februari 2016
    Hoi Laura, wat leuk dat ik je reisverslag kan lezen!! Ik kreeg de site via Aartie. Zo te zien vermaak jij je wel!! Mooie foto's ook! Ik ben jaloers op je. Laat ons maar ploeteren in de Isala, haha.

Je moet de groetjes hebben van je schaar, hij maakt het goed en houd mij scherp....

Heel veel plezier daar en ook groetjes en liefs van Ellen