Snow, snowfight, snowangel and a snow man on the top of the mountain.

4 juli 2018 - Kananaskis, Canada

02-07-2018
Vandaag zijn we weer doorgereden naar de Rocky mountains. Helaas is het verschrikkelijk bagger weer, het regent dat het giet. Ik hoop zo dat het nog beter wordt anders had ik beter in Nederland kunnen blijven.
De eerste en enige stop was bij mount Robsen, waar we een lange hike hebben gemaakt naar lake kinnay . Een mooie wandeling heuvel opwaarts richting de Lake. Samen met Catharina goed door gestapt, daar houden wij wel van. Het meer was prachtig blauw van kleur, het is smelt water van de gletsjers.
De volgende stop is in Jasper national park, waar we ook twee nachten  verblijven, vanavond gaan we Jasper het plaatsje even bekijken. Eerst moet er echt even de was gedaan worden, want amai wat is onze kleding vuil. Ik was voorbereidt op mooi weer en niet op kou en regen, dus dat wat ik mee had is nu echt wel vies.

03-07-2018
Jasper national park is het grootste park in de Canadese Rockies. Het park zit vol met excursiemogelijkheden. Zo zijn we naar Maligne Canyon gereden en daar een korte wandeling gemaakt. Daarna zijn we doorgereden naar Medicine Lake. Een interessant meer is Medicine Lake zonder twijfel. Een typisch Canadees meer waar in de zomer niks vreemds aan te zien is. Alleen verdwijnt het water in de herfst en in de winter. Het water wordt de grond opgezogen waardoor er van het meer niks overblijft. Een merkwaardig verschijnsel.
We hebben een geweldige wandeling gemaakt op bald Hills. (600 meter gestegen) Er waren 3 levels die je kon belopen. Level 1 was makkelijk, daar kon je kiezen voor een easy path or the difficult one ( a shortcut). So Jean Marc, Catharina and i choose to do the difficult one, so it was a climb up hill with snow and mud. We did a competition with the others, who went on the other path. We would meet on the first view point. From there the second level started.
At the second level we decided to go to the top. It was really steep and cold, you couldn't see the path because of the snow.
We were the first ones who walked that road that day, so we made our own path😉
On our way back we played some games, had a snowball fight, made a snowangel,... I missed a lot of snowballs, dodo me. But then I hit JM right in the neck and the snow went to his back down! 1-0 for me!!
Further on the way back we saw a female moose with her baby. We had to be very quiet because they are very shy. They stood on the middle of the road. What an animals!! So big!! Twice my size!